Pages

Followers

Carlsberg HALAL yang sedia HALAL?

Post image of Carlsberg HALAL yang sedia HALAL?


bila dah namanya carlsberg tuh HARAM jela namanya takda pulak ada yang HALAL pulak kan.. semakin maju dunia ini semakin banyak benda HARAM menjadi HALAL. pernah dengar ada nama Mee 50% HALAL? hahaha.. ada dah sekarang nih.. cuma kat Malaysia belum sampai lagi. Negara jiran kita, Indonesia dah ada semua benda nih.. nama mee tuh Mieyabi.. hahaha dan nak tau sape dia punya artis yang mempromosikan mee nih? namanya lebih kurang mee nih jugak.. Miyabi (Maria Ozawa) apa lagi.. hahaha.. artis porno Jepun yang laris.. hahaha.. laris kat Google la.. :p dan laris di Indonesia..


ok aku bukan nak ulas pasal mie nih.. kita nak ulas yang berlaku dalam Malaysia nih.. Carlsberg Corporation dah mengeluarkan minuman yang “dikatakan HALAL”. saje quote sebab pelik la kan.. kalau dia buat minuman tuh dalam kilang arak nak kata HALAL lagi ke? memang mereng dah kepala otak mereka nih. hanya memikirkan duit jer dari fikirkan sensitiviti masyarakat. Yang peliknya orang kuat Carlsberg nih merupakan orang Melayu ISLAM lagi. siap ada pangkat tan sri la dan lain-lain lagi. Kerabat diraja juga terlibat.. kasihan sungguh kan.. sepatutnya mereka lagi menjaga Agama Islam nih tapi mereka pulak jadi orang KUAT didalam pengeluaran arak HALAL ini.

Kenapa arak HALAL ini mereka kata HALAL? sebabnya adalah mereka memberitahu tiada unsur-unsur alkohol didalam minuman tersebut. apabila arak tiada alkohol dipanggil arak ke? ingat! kita dilarang mengikuti cara bangsa lain.. nabi ada bersabda bahawa kalau kita mengikut sesuatu kaum tuh bermakna kita juga tergolong seperti kaum itu juga. OK la tak mau ulas banyak sangat benda HARAM ni.. Aku bukan pakar sangat.. hehehe.. diharapkan entry nih tak memberatkan minda anda kerana disini anda perlu santai sahaja.. :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sekiranya ada cadangan sila komen disini